Usaha Untuk Mengandung

Assalammualaikum...pagi ni saya nak cerita sedikit pengalaman sal.... bagaimana sal berusaha untuk mengandung... AKAR KAYU Sal ingat inila...

Assalammualaikum...pagi ni saya nak cerita sedikit pengalaman sal.... bagaimana sal berusaha untuk mengandung...

AKAR KAYU

Sal ingat inilah perkara pertama yang sal lakukan untuk mengandung, masa tu sal di ipoh lagi, kahwin bulan 2, bulan 8 dah mula kerisauan, boleh dikatakan  tiap2 bulan, sanggup turun melaka, jumaat petang tu, ambil half day, semata-mata hendak bersama suami, dan menginginkan anak...

So, ape yg sal buat, tanya lah mcm2 kat mak, maklum lah, dah duk bandar ni mana lah tahu pasal akar2 kayu nie, Macamana sal boleh nak makan akar kayu ????

Jawapannya, mak sal la, dia pun lewat juga dapat along sal, lebih kurang setahun setengah baru mengandung, itupun selepas makan akar kayu, ada seorang makcik tua tu, bagi pada mak.... alhamdulillah mak pregnant, along, pastu berderet2 5 orang xmakan pape pun lepas anak pertama...

Jadi, sal ambil keputusan untuk makan akar kayu, siapa suka makan pahit2 angkat tangan cepat??? Haha... siapa nak makan pahit2 kan... siapa boleh makan pahit2 kan... tapi, disebabkan usaha untuk dapat anak, sal telan jugak...

Cari punya cari, kakak ipar orang kampung batu kikir jambatan bosi, hihi... tahu ada sorang mak cik ni memang tahu cari akar kayu utk kesuburan.... Tahu tak, akar kayu itu makan untuk berapa bulan, 3 bulan  tau...

Cara makan akar kayu...
Rebus 3 gelas air, dapatkan segelas air, minum, selawat...
Makan hari period pertama....

Tahu tak, akar kayu ni banyak pantangnya... tak boleh buang macam tu aje lepas pakai, kena bakar sampai jadi ahu, baru tanam... aduhai, kalau mcm arang nak bakar tak pe jugak...senang jer kan... tp, sal bakar akar kayu ni dekat seminggu baru jadi abu, tiap2 petang bakar dalam pasu... abu nya pula kena tanam, bukan boleh buang...mcm2 kan... rupa akar kayu lebih kurang dalam gambar

Last sekali masuk bulan ke 3, habis je akar kayu, sal menunggu dengan  penuh harapan... mana tak nya, bulan 11 tu plak angah sal kahwin... mesti ramai yang bertanya kan...

Akhirnya, tiada apa2 keputusan yang positif diterima, masa tu hanya mampu berdoa dan berserah... insyaallah, usaha lain pasni...  ok, sekian, untuk kisah entri hari ini... akan bersambung...

Related

Akar kayu antara usaha untuk mengandung 6743251136299047256

Post a Comment

emo-but-icon

Sertai Kami

Kami percaya setiap orang mempunyai hak untuk maju.

Sertai pasukan kami seramai 2 juta bagi menuntut hak anda untuk berkembang maju. Mulakanlah hari ini dengan mengambil langkah pertama.
Kami percaya setiap orang mempunyai hak untuk maju.

Sertai pasukan kami seramai 2 juta bagi menuntut hak anda untuk berkembang maju. Mulakanlah hari ini dengan mengambil langkah pertama.

Pilihan

Terbaru

Komen

KEKAL MUDA JELITA

HIDUP LEBIH SIHAT

GET CLEAN

item