Bell's palsy hamil 8 bulan lebih

Kisah ni terjadi pada 25 mei 2015... Pada usia kandunganku 8 bulan setengah... Tidak pernah tahu ape jenis penyakit ini.. Pernah tak terf...

Kisah ni terjadi pada 25 mei 2015...
Pada usia kandunganku 8 bulan setengah... Tidak pernah tahu ape jenis penyakit ini.. Pernah tak terfikir tiba2 je muka dah senget sebelah.. Sedihnya.. Sob sob...
     Siapa je kena mesti terkejut dan ingat stroke dan seangkatan dengannya..
      Sebelum hari kejadian pada 24.5.15 bangun pagi2 telingaku dah mula sakit sebab aku gatal sangat telinga.. Aku memang ada resdung dari kecil.. Jadi, aku makan set resdung shaklee.. Alhamdulillah.. Aku tiada lagi gatal-gatal mata, telinga, tekak dan hidung.. Nak dijadikan cerita... Alfalfa shaklee adalah produk yg mengurangkan dan sekaligus menghilangkan kegatalan resdungku ... Inilah produk yg tidak digalakkan semasa mengandung.... So , kandungan usia 8 bulan aku dah mula rasa gatal2 semula ditambah dengan cuaca, habuk dan pelbagai daktor seangkatan dengannya...
       Ok sambung cerita balik, bila dah gatal telinga mulalah aku gosok2 telingaku.. Sehinggalah aku terasa telinga aku membengkak dan sakit.. Pg tu pula aku makan nasi lemak kerang.. Aku tak tahu pun kerang lagi mempercepatkan terjadinya bells palsy ku ni.. Dalam jam 12 tengahari aku mula rasa sakit.. Aku pergi klinik al azhim 24 jam.. Dia tgk bengkak.. Dia pun xberani nak buat bila aku minta cuci telinga.. Dia suruh aku pergi jumpa pakar telinga.. Alahai...
     Aku balik dgn hampa..cuma mampu minta ubat telinga... Mlm tu aku dah mula rasa muka aku kebas2.. Aku mula beritahu suami.. Aku buat keputusan esok pagi aku akan ke hospital.. Bangun pgi2 sudah menjadi kebiasaan aku akan minum seteguk air.. Terkejut ku, air yg aku minum dari cawan.. Lebih banyk yg tumpah.. Aku rasa mcm tak penuh mulut bila minum...
        Arrrgggghhhh... Masa ambil wuduk.. Muka ku dah nampk sangat senget ... Aku try berkumur.. Xboleh.. Aku jd makin takut.. Aku nganga mulut.. Betul dah senget.. Aku makin stress.. Aku nangis..pagi tu aku cerita pada suami.. Tp aku masih takut nak ke hospital.. Suami aku pun pergi kerja dan pesan telefon dia jika ingin pergi.. Aku pun dah siap2 pergi kerja.. Bila aku cuba ckp depan cermin dan tengok muka senget aku tak jadi ke opis dan terus ke rumah mak... Aku nangis.. Mak aku terkejut dan nangis..
        Alongku terkejut tengok muka aku.. Dia bawa aku ke hospital.. Mak ayah ku ikut sekali.. Famili aku ingat aku kena stroke.. Sampai di hospital doc cek darah.. Doc sahkan aku kena bells palsy.. Doc bagi aku prednisolone(steroid).. Aku xberani pun makan.  Akhirnya.. Aku jumpa cara2 ubati tanpa ubat steroid.. Bahaya steroid ni sebenarnya...
Nantikan entri saya proses penyembuhan dan ubati bells palsy..

Pengedar shaklee melaka
Saliza 0137236939
   

Related

ubati bells palsy 257575037919962978

Post a Comment

emo-but-icon

Sertai Kami

Kami percaya setiap orang mempunyai hak untuk maju.

Sertai pasukan kami seramai 2 juta bagi menuntut hak anda untuk berkembang maju. Mulakanlah hari ini dengan mengambil langkah pertama.
Kami percaya setiap orang mempunyai hak untuk maju.

Sertai pasukan kami seramai 2 juta bagi menuntut hak anda untuk berkembang maju. Mulakanlah hari ini dengan mengambil langkah pertama.

Pilihan

Terbaru

Komen

KEKAL MUDA JELITA

HIDUP LEBIH SIHAT

GET CLEAN

item