Bayiku jatuh katil

Alahai.. Sedih sangat2 terkenang2 je.. Apela dia rasa masa jatuh.. Kesiannya anak ibu.. Saya ni memang ibu yang tak pandai jaga anak.. Macam...

Alahai.. Sedih sangat2 terkenang2 je.. Apela dia rasa masa jatuh.. Kesiannya anak ibu.. Saya ni memang ibu yang tak pandai jaga anak.. Macam2 bermain di fikiran.. Kalaulah jadi apa2.. Akulah ibu yang paling malang.. Oh tidak!!! Takkan aku maafkan diri aku..

Hari kejadian.. Jam 4.30 pengasuh call minta ambil anak, anak demam.. Bawa balik rumah opah firas (anak ibu).. Sampai rumah mak, terus bagi makan ubat demam.. Jam 5.30 aku g klinik 24 jam di bukit baru.. Doc bg ubat demam n selsema.. Balik je.. Tidokan firas dalam buai.. Mengantuk sangat anak ibu.. Sejam mcmtu firas bangun.. Aku sempat solat maghrib n isyak.. Aku dah mula ngantok

Jam 10.00 aku menyusukan anak sambil mengiring dan tertido.. Siap alas bantal atas katil rumah mak.. Tetiba.. Aku dgr budak menangis.. Aku terjaga..mana anak aku.. Terkejut.. Dah terbaring atas lantai.. Ya Allah... Ape aku dh buat ni..

Aku gosok kepala firas.. Cek semua badan dia.. Xda kesan.. Firas pun xmuntah.. Aku masih risau.. Ayah dah marah2 aku.. Argghhh.. Mak aku pun terbangun.. Mak aku cakap..xda ape.. Lega sedikit..

Bangun pagi.. Aku nampak firas aktif mcm biasa.. Panas badannya seperti biasa cukup time aku bg ubat demam.. Alhamdulillah.. Firas ok.. Ayah pun ada cakap.. Insyaallah..solat juga boleh lindungi anak kita dari berlaku perkara tak diingini.. Allah beri peringatan pada aku.. Janji aku..xkan tido atas katil..walau penat mcmana pun.. Doakan anak saya firas sihat ye.. Insyaallah..

Aku masih berfikir2 sama ada mahu ke doktor atau tidak.. Sebab, banyak research aku mengatakan bayi ku ok.. Insyaallah..

Related

Saliza Salim Pengedar Shaklee Melaka 0137236939 3389802655845673101

Post a comment

emo-but-icon

Sertai Kami

Kami percaya setiap orang mempunyai hak untuk maju.

Sertai pasukan kami seramai 2 juta bagi menuntut hak anda untuk berkembang maju. Mulakanlah hari ini dengan mengambil langkah pertama.
Kami percaya setiap orang mempunyai hak untuk maju.

Sertai pasukan kami seramai 2 juta bagi menuntut hak anda untuk berkembang maju. Mulakanlah hari ini dengan mengambil langkah pertama.

Pilihan

Terbaru

Komen

KEKAL MUDA JELITA

HIDUP LEBIH SIHAT

GET CLEAN

item